Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Mia - 8 februari 2010 14:37

Fruktar då dagen du föddes.

Ätit en lätt lunch nu, nudlar och två knäckisar. :) Mmm. Till middag så tar vi vad vi har i frysen. Är grymt dålig på att kolla va ja har hemma först innan ja försvinner in i affären. Så idag blir de den lyxig varianten, potatisgratäng med rotfrukter och chorizo korv :D

Jag vill utomlands. Stog inne i tvättstugan förut och vek min tvätt. Så kom jag på mej själv hur jag bara för en kort sekund stog och log, rös i hela kroppen och bara släppte allt annat för en kort sekund. Fick tänka till på varför det blev så och hörde då hur fåglarna sjöng på utsidan och solen glimta in en snabbis genom fönstret.

Jag som lagt vårkänslorna på vila ett tag till. Dom bara mötte mej med öppna armar och kramade om mej . Snälla snälla du där uppe. Ge oss sol, barmark och en kanna med kaffe på balkongen. Har nästan glömt hur det är att känna gräset mellan tårna och bara hänga en hood över axlarna på kvällen.

Dags att komma tebaks till en grå mulen Måndag den 8 Februari. Men är de så att vintern är här för att stanna Mars ut så vill jag inte vara med längre. Nedrans vit, vill ha grönt.

Av Mia - 8 februari 2010 12:29

Spendera eller inte? Man blir ju sjukt inspererad när man ser sista minuten till Thailand, två personer, fyr stjärnit hotell för endast 9780:- . Mmhm, men icke. Här ska de jobbas som tusan! Johan åkte till jobbet idag som vanligt vid halv sex, jag somnade som vanligt om en stund till. Sen kom mina två barn och väckte mej. Pallra mej upp och gjorde mej en alldeles för onyttig frukost! En kopp te ( Vilket jag kom på att jag ska göra mej en nu med ), med en macka med kräftröra, ost och skinka på. Hmmh? Men de var helt underbart! Sen bar de ner till tvättstugan och tvätta. Och tro mej jag hade hellre damsugit tio ggr mer ( om de går mer än vad ja redan gör ) än att tvätta en maskin i veckan. Jag mår dåligt av att tvätta! Men de är väl såhär vuxen livet är? :) Man får se de positivt.  Så nu är ialf 5 maskiner avklarade. Under tiden så drog jag ut alla mattor, damsög, tvätta golven och torka av överallt. Så Johan kommer åter igen hem till ett kliniskt hem.

De är min bästa terapi. Att städa! Tänker på allt när jag går för mej själv och fixar! Pratar med mej själv om livets alla gåtor. Tänkte fråga om Andrea ville spendera sin kväll ihop med mej medans Johan ändå ska träna MMA!

En lång promenad och varma mackor till familjen annorlunda? .

Grattis Noj som fyller 20 idag!

Jag tänkte på en sak förut när jag gick här o strosa. Tänk att jag äntligen ska få min vardag att gå ihop något bättre igen? Att jag med får tänka på att komma i säng på kvällarna för att jag ska upp och jobba! De tar på krafterna tro de eller ej att bara gå hemma och gå på timmar! Man vet aldrig när man ska jobba. De ska bli grymt skönt!

Hanna min älskade Hanna skicka precis ett sms. - Hej mitt hjärta, hoppas du mår bra. Jag har precis upplevt en av mina största drömmar. Jag snorklar bland regnbågsfärgade fiskar och sjukt fina korallrev! :) KOM HEM! Du har varit borta för länga för att jag ska må bra!


Såhär i efterhand kan jag se de från ett annat håll.

Tack Evelina för den fina kommenatren! :)

Presentation


De finns människor som är trygga i sej själva och gläds åt andras framgång. Man blir vacker av att lyckas.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards