Alla inlägg under december 2009

Av Mia - 30 december 2009 21:11

Jahopp då var de klippt i salongen, färgat och klippt Johanna, klippt Johan och Tuppen och försökt mej på Hannas hår. Men icke. De får va som de är.

Sitter hemma och Johan spelar tvspel. KUL. NOT!!

Hoppas på att Hanna ska komma och ta en kaffe med mej klockan tolv då hennes bio är slut. Haha.

Nyår imorgon, vill bara hoppa in i duschen, fixa frillan, fixa fransarna, på med lite ''lukta gott'' och slutligen kl på mej min nya blåsa. Sen ladda inför middag hos Marie för att sen dra oss till Snemil!! ÄNTLIGEN nytt år.

Natti. Blir boken en film och sängen en stund.

Av Mia - 30 december 2009 15:41

För det första ska jag fixa Johanna i håret lite idag, sen ringer Hanna och säger att jag MÅSTE bara lösa hennes problem också. Haha. Hanna hanna hanna. Att du aldrig lär dej att de är jag som ska sätta penseln i ditt hår. Haha..

Har laddat inför imorn, ölen, champangen, vinet är på sin plats i kylskåpet. Klänningen hänger nystruken och elegant på galjen, smyckena är framlagda, skorna är putsade och jag är allmänt redo och taggad inför ett helt fantastiskt slut på året med vänner, dans, humor, fina och underbara vänner. Och jag välkomnar det nya året 2010 med mega öppna armar. De är mer än behövligt med ett nytt fräscht år.

Nu är det exakt 10 veckor kvar till fjällen! YEEEAAAAHH!



Av Mia - 30 december 2009 10:41

Vanna är här. Lycklig att få träffa henne. Gumman då! Hon är som en liten terorist .. Hon är överallt. Kasstar saker och ska dra fram allt. Haha. Men en liten docka är hon också.

Jahopp nyår imorgon. Shit va roligt, de är så kul att se alla så uppklädda! :) Har fixat nyårsklänning till mej och även nyårskläder till Johan.

Nyårs löfte? Jadu? Jag håller dom aldrig ändå. Jag ska ialf hålla fasst vid att träffa dom jag tycker om så ofta det går. Som ALLTID!


Vanna ger oss en rad: huyhmmmmmmmmmmmmmmm  mmmmm,mmhjhf  tezefrfrjhui o8koii j jiji


Hmm. Pernilla kommer snart så då ska vi dra till torget! <3

Av Mia - 29 december 2009 17:41

Ne för fasen. Sov som en prinsessa fram till klockan 05:30 då Johan skulle ha lite kramar o pussar innan han puttra till jobbet.

Jag hann somna i undefär ? Hmm. Nja 20 Min. Sen ringde mamma och berätta att de var 8- ute. Jahopp, jag börja jobba halv elva så de va bara att gå ut o kolla om bilen startade . Det gjorde den INTE. Nehepp, mamma ringde igen då hon berätta att jag INTE skulle starata bilen och sen stänga av den igen för då laddas batteriet ur igen. Mmhm, lite smått irriterad så gick jag in och la mej igen. Somna denna gången i ca 1 minut då ringer den där jävla telefeonen igen och jag väcks utav Pink So What igen. Åhhhoohh. ARG!

-Hej de är pappa. Så där äckligt positiv som bara han o Lill Nicke kan vara.

-Mmm, hej.

-Jag kommer ner om tio minuter så får jag kolla på bilen.

-Mmm Hej då.

Han kom ner och jag skojar inte om jag säger såhär: ALLA andra bilar var igenfrostade. Men INGENTING mot va min var! Jag har tydligen ingen sprit o så i bilen och de har kommit fukt in i bilen så de va TOTALT igensnöad och en cm tjock frost inne och 5 cm tjock ute. Fy fan vilken morgon.

Men pappa var snäll och hjälpte mej, han åkte iväg till statoil. Förlåt TIME och köpte kukkilimukk medecin. Haha. Nu går den galant!


Ser snart mitt slut på dagen. Då ska jag tvätta! BORING! Men. Hoppas på att Karin o Vanna kommer till mej imorgon. Funderar också på att ta med Pernilla på en roadtripp. <3

Av Mia - 29 december 2009 12:49

Mina vänner, jag jobbar idag från 9:30 - 21:15 .

Sen väntar tvätten på mej hemma. Funderar på att bjuda ner någon på kaffe under tiden. <3

 

Nu väntas en hel dag med jobb och chill. Glömde informera om igår, hittade min nyårsklänning. Lite speciell men hur grann som helst. Säger bara så här, inget svart, paljett, gulligull på nyår inte. Haha. Noo way.

Av Mia - 28 december 2009 22:10

Dags att sova. Johnblund besökte mej för flera timmar sen! Jobb imorn till kvart över nio sen  hem och tvätta och sedan tagga inför Nyår!!!

Nu: Sova

Om en stund: Nattens skönhetssömn och drömma en dröm

Imorn klockan 8:30: Klockan ringer, snoza tio minuter sen upp och hoppa.

Imorn klockan 9:15: Hoppa i uggsen, ett par mjukisar och glida fritt fram till jobbet

Av Mia - 28 december 2009 11:03

Ännu en dag full av möjligheter och nya utmaningar. Take me to heaven one day.

Av Mia - 27 december 2009 22:09

Jag har idag tagit en ensam hemma kväll med mej själv. HELT ensam. Skickade iväg Johan för att sedan försöka få hit Marie eller Hanna men ingen av dom tycktes besvara detta!

Sitter nu då med mej själv i soffan med ett glas oboy!

Har funderat på länge hur länge man skulle klara av att vara själv? Min teori är att man tillslut skulle bli otroligt ensam. Hmm, jag tror att man klarar sej ganska länge beroende på hur bra man trivs med sej själv. Jag minns ett tag då Johan gjorde lumen och även en period på högstadiet då jag alltid ville åka hem själv från skolan, trivdes till fullo med livet men kände ändå att jag ville ha ensam tid. Vilket var otroligt viktigt för mej just då. Efter de har jag nästann varit beroende av att ha någon vid mej hela tiden. Men nu har jag de behovet igen, att få vara själv ibland.

Känslan av att jag kan göra precis vad jag vill, gå klädd hur jag vill, vill jag prata av mej så ringer jag någon och tjätar lite, känslan av nybrygget kaffe och en go filt i soffan är något som nog alla kan älska. Värst vad djup jag blev heltplötsligt. A faktiskt. Jag tror på mej själv. Ensam ÄR stark men inte starkast.


Får nog kärleksförklara min sambo Johan igen: Han är bäst, han är min blivande man, han är helt fantastisk och han tar så väl hand om mej !

Han är värdens finaste människa.

Nu återgår ja till filten, katten  och filmen!

Presentation


De finns människor som är trygga i sej själva och gläds åt andras framgång. Man blir vacker av att lyckas.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards