Alla inlägg under januari 2010

Av Mia - 14 januari 2010 21:57

Sitter nu hemma efter en dags uppgift att hämta en ny soffa i Mölnlycke. En beige devan. Begagnad men funkar utmärkt. Tack Hanna för fu tog dej tid efter skolan.

Just nu består min närvaro att sitta och lyssna på Roxette - Dangerous. Mäktigaste låten ever. Me like. Hur som så har jag fått ett helt nytt vardagsrum med ny soffa och ny ''outfitt''. På Lördag vankas de innebandy tunering. Har inte riktigt bestämmt oss hur vi ska lägga upp dagen. Men de verkar som det blir toppen hur som vi gör.

Johan tränar innebandy och kommer hem sent, imorn spelar han handbolls match i Angered tills sent på kvällen. Hmm.

Mira ligger berdvid mej och väntar på att vi ska gå och lägga oss i sängen.

Haha. Sally förut.

Gabbie: Mia? Va fan leker Sally med?

Jag: Jag vette fan, de ser ut som något stort.

Gabbie: MEN DE ÄR JU FÖR FAN EN STOR SKATA!!

Haha. Sally missa de där med att man ska fånga och äta djur så som fåglar och möss. Hon springer runt på parkeringen och leker med dom istället. Gaah va groze.


Roxette- Joyride.

Lyssna och njut. Nu blire Grannfelden och dra filten yttligare lite mer upp över öronen. :)

Av Mia - 13 januari 2010 00:01

Dom dansar som vilda i ett vattenfall.


När allt är bra är de så jävla bra och när allt hakar ner så åker ALLT ner. Inklusive humöret.

Imorgon hoppas jag på en bra dag. Ska ta hand om mej själv och mitt hem. Älskar detta. Jag hoppas och hoppas men vågar inte ta ut nått i förskott. Tänk om de inte blir som ja tänkt mej? Va gör jag då? Då tappar jag orken till att försöka igen. Men man kan ju drömma. Johan har gått o gjort våran säng sällskap. Funderar starkt på att kliva ner i sängen, slå upp boken och bara mal läsa. Älskar att leva mej in i någons annans värd. Bara släppa ALLT man kan och får framförallt.

Jag älskar min sambo. Han förgyller min tillvaro.

Att du kan njuta utav det är bara ett spel för galleriet. :)

Av Mia - 9 januari 2010 01:15

Hopp då har man kollat fotboll idag. Men jag lovar det ska inte bli en vana. Haha. De va faktiskt helt okej att sitta på läktarn med vänner och kolla på när min Hannis sparka på en boll. <3

Imorgon bär de av på kalas. Måste måste måste hinna till systemet innan jag ska fixa mamma i håret och innan jag själv ska bli pyntad.

Sitter o tänker på att varför i hela friden går jag inte och stupar i bingen? Men nu ska jag ta Mira med mej, borsta bissarna, hämta in Filip ( alldeles för kallt för han att vara ute hela natten ) haha och bara bädda ner mej gott i sängen med min underbara bok.


Hanna ett liv utan dej hade inte varit något liv alls. Du hittar lugnet i mej. Med dej är jag HEL.

Av Mia - 7 januari 2010 20:17

Wilmer har vart hos mej hela dagen idag. Vi åkte till morfar och hjälpte han lite, handlade, städade och fika ! Semlor är gott. :)

Ikväll har jag vart borta o tränat en sväng medans Wille satt kvar här hemma o spela playstation3. Mina katter mår bra för övrigt! Haha. Filip fick sej en känga förut av Johan . Inte bita Mira så hon skriker !

Imorgon vankas det mys vid råssön med grillning, Marie, Pernilla och mycket varmt att dricka och bara snacka skit. På kvällen bär de nog av till Stenungsund och kollar på Hanna när hon ska spla fotboll. :) Tro mej . Jag lovar! Har kollat på tok för lite på min bästa vän när hon gör de hon lever för. Imorn stumpan.

Ikväll kommer Hanna. Haha.

Jag förut: Ska vi ses sen?

Hanna: JA klart.

Hanna efter en stund: Eller jag kom på att ja ska ha myskväll med mamma.

Jag: Okej men vi ses imorn.

Hanna: Eller när hon går och lägger sej kommer jag ner.

Hanna efter en stund: Eller ja kanske ska va hemma hela kvällen ikväll.

Jag: Okej.

Och nu fick jag sms av Hanna : Kan jag komma ner nu?

Haha. Givet att ses varje dag. Känns som nån slags grej att vi måste ses. Konstigt nog har vi alltid massa uppdatering i skvaller, privatliv och allmänt vetande!


P&K från mej

Av Mia - 6 januari 2010 18:55

Att vara hemma och inte ha något planerat mer än att de ska vankas våfflor. Jag sitter just nu och läser Lisas blogg. Va slönt för Peter att få komma hem imorn. Han verkar vara den gamla ''vanliga'' Peter nu ialf.

Jag har också tänkt mycke på idag att tänk va fina alla människor är? Alla har något extra som bara just den människan har! Jag älskar livet och att de finns alla slags människor. Alla är bra! Även JAG. :)

Imorgon ska jag galopera till morfar, ska hjälpa han lite och umgås med han. LOVE!


Mamma & Pappa kom hem NU. Jag saknar er.

Av Mia - 6 januari 2010 11:11

Jävlar va katterna har haft DAMP idag. Dom leker för fullt men de låter som dom ska ha ihjäl varann.

Igår va vi hemma hos mej o myste! Mmm.

Idag skulle vi tydligen grilla nere vid sjön? Men ingen har hört av sej? Får la se.

Annars ska jag göra god middag idag och ta mej en promenad upp till mamma och bada badkar! :)

Ska ta med mej min bok, gå en rikgit långpromenad innan, ta med mej te och kanske lite av min favvo saft? Och sen bara känna lukten av mamma o pappa och hoppa i ett riktigt gott skumbad.

Av Mia - 5 januari 2010 18:21

Måste också få en rad här i blogg'a. Filip är min prins. Nu har jag mina små änglar som förgyller min tillvaro. Johan du är också bra . Haha.

Ikväll blire en liten going kväll ihop med Hanna Gabbie och Pernilla. Vi ska bara mysa och tjöta.

Undra hur kära dom kommer bli i mina bebisar?

NOG pratat om dom.

Jobbar ännu, riktigt sega dessa långa dagar. 09:30 - 21.30

Underbart med pengar IN. Mycke åker ut men dessvärre.

Imorgon blev de tydligen Söndag. GOSCH Ta mej ifrån dessa helgdagar så man kan börja vardagen från början till slut. Va hände med att äta var tredje timma och träna fyra dagar i veckan.

Av Mia - 5 januari 2010 14:42

Mira är numera min. Kunde inte bärga mej så hon fick bli hämtad av sin nya mamma igår. Hennes pappa visste inte om det så att han fick chocken när en liten bebis kom springande mot han när han kom hem. Men han blev lika kär som jag! Jag lovarde går  inte att motstå henne. Hon är gudomlig!

Så numera har vi två småbarn hemma hos oss. Mira & Filip!

Jag jobbar nu och de har varit en mycket speciell dag.

Jag längtar hem till mina barn.

P & K

 

Presentation


De finns människor som är trygga i sej själva och gläds åt andras framgång. Man blir vacker av att lyckas.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards