Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Älskade vännen

Av Mia - 2 mars 2010 10:34

Jag sov gott inatt. Vakna nu på morgonen och tänkte har jag drömt allt? Morfar... Älskade.. Du är på kort här hos mej i både köket, ditt och mormors bröllopskort står i vardgasrummet. Ni va så fina människor.

Att jag aldrig ska få köpa en liten liten bit ost, ett paket köttbullar till katten, en äppel cider som INTE du drack utan de va ju Anders eller Göran. Med din tjörnbu dialekt som du ibland tyckte va skam för folk la du nu till och bad mej köpa två askar LD snus portion. Om de va så att jag ville och kunde med? :) Jadu morfar. Du hade dina konsitga exter. Men som jag saknar dom nu. Eller som du berätta att du hade en tur med bussen från Stan till Rönnäng. Och i Kållekär så hoppa sista passageraren av. ( Du sa alltid med att du vred backspegeln så inte alla i bussen kunde se dej när du körde o snusa.) När du va på väg ut till Rönnäng med bussen helt tom så börja du prata lite för dej själv som du ofta gjorde. Och sen börja du sjunga högt och tydligt på en låt du hört tididgare på dan. Du grimaschera med händerna och sjöng precis ur din egen stämma. De va bara de att när du strax va ute på Rönnänga som du sa så ropa en kvinna längst bak i bussen att här ska jag av. Åhh du sämdes så . :) Ja mycke historier har du berättat.

Ny klippt va du av mej nu i veckan o nyrakad va du. Du va så fin morfar! Vi tog dina fina kläder så nu sover du nog bra . Idag är de sol ute och våren är verkligen påväg som du sa så glatt och nöjt förra veckan. Ska göra mej en kanna kaffe och sitta på balkongen och Hanna kanske kommer ner. Som ja berätta att hon skulle göra lumpen och du kunde inte förstå hur hon tänkte.?Du sa vart är sverige påväg när fruntimer ska behöva göra lumpen. Du mena på att de av nått va ju kvinno förnedring. :)

-Ho måtte va mer man än kvinna? O ja morfar Hanna är lite pojk flicka. :)

Puss och kram på dej !

P.S Katta mår bra. Hon va inne och sa hejdå till dej en sväng där du låg och sov i sängen. O ja morfar ja håller med dej. Klokare katt får man leta efter. Så fin så D.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 6 augusti 2013 14:33


De går ovanligt bra!?

Av Mia - 5 augusti 2013 21:09


Ja , varsågoda.. Ikväll serveras grönsaksbuljong med kokt morot och kokt lök! What a dinner . ...

Av Mia - 5 augusti 2013 20:20

Ja, semester maten va ju fan så mycke roligare iallafall! ...

Av Mia - 5 augusti 2013 11:07


Semester maten va ju iallafall jäkligt mycke roligare än de här... Men... Dag 1! Imorn blir dag 2 och en ynka dag till o börja med att offra! ...

Av Mia - 4 augusti 2013 20:22


Solsidan innan läggdags, efter 16 dagar i husvagns sängen så är de såå skönt att få sova i min stoora vita säng med fluffiga kuddar och mitt ros täcke! ;) Imorn är de salongen, jag längtar! Puss! ...

Presentation


De finns människor som är trygga i sej själva och gläds åt andras framgång. Man blir vacker av att lyckas.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards